-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13980 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

شايعاتي در خرمدره زنجان پخش شده كه »علم« در حسينيه جوش آورده و شفا يافتن مريضها در اين مكان زياد شده، حال، ماندن در اين مكانها و طلب شفا و زيارت و امثال ذلك چگونه است؟



بديهي است اكثر اين گونه موارد و شايعات كه هر از گاهي در يك گوشه مملكت مطرح و منتشر ميشود، ساخته و پرداخته دست افراد متقلب و كلاشي است كه به قصد مردم فريبي و اخذ پول و هدايا صورت ميگيرد و هيچ مبناي شرعي و عقلي ندارد؛ هر چند ممكن است افرادي با دل پاك و نيت صادقانه توسلهايي به حضرات معصومين(ع) داشته و به نتايجي رسيده باشند و يا گاهي گمان كنند مورد عنايت قرار گرفتهاند و اقدام به پخش خبر آن عنايت (واقعي يا ساختگي) كنند و مورد توجه مردم علاقمند به اهلبيت(ع) قرار گيرند، ولي كم كم مفاسد زيادي به دنبال مراجعات مردم پديد آمده كه اصل عنايت و توسل را زير سؤال برده و حركتي انحرافي در عقايد مردم ايجاد نموده است. بنابراين نه ميتوان به صورت قطع و يقين همه موارد را رد كرد و نه ميتوان به هر موردي - گرچه با آثار و شواهد همراه باشد - كاملاً اطمينان نمود.

پيشنهاد ما اين است: كساني كه مشكلاتي دارند و ميخواهند با توسل به خاندان عصمت و طهارت مشكلات آنها رفع شود، با ارتباط مستقيم از طريق دعاهاي وارده و در محلهاي معتبر مثل زيارتگاهها و قبور شريف آن بزرگواران عرض حاجت نموده و با الحاح و اصرار از خداوند، رفع مشكلات خود را خواستار شوند.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.